جزییات مناظره پزشکیان و جلیلی اعلام شد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طولکرم (۱۰ تیر ۱۴۰۳) سفر تبلیغاتی محمدجواد ظریف به مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تکمیل فهرست نهایی اعضای ۱۰ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم + اسامی شورای نگهبان سلامت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید | حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر امسال بازنشسته می‌شوند تبلیغات نامزد‌های راه‌یافته به دور دوم، آغاز شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) معاون رئیس جمهورآمریکا: مناظره با ترامپ، ساعت خوبی برای بایدن نبود تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از فلسطین و توقف جنگ در غزه حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی + عکس حملات روسیه در شرق اوکراین ۱۲ کشته بر جای گذاشت سرتیپ سریع: بزودی از قایق جدید نظامی نیروهای مقاومت یمن رونمایی می شود جنبش ملی «غیرمتعهد» آمریکا خطاب به بایدن: مسیر خود در مورد غزه را تغییر دهید اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ اذعان تل آویو به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در غزه زلنسکی باز هم از غرب سلاح خواست گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند

  • کد خبر: ۲۳۶۳۹۱
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند
گروه‌های حقوق بشر از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره فلسطینی‌ها در جریان مناظره ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه با جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور انتقاد کرده و آن را نژادپرستانه و توهین‌آمیز دانستند.

به گزارش شهرآرانیوز، در یک زمان جنجالی در این مناظره، دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا به طور مختصر در مورد غزه که در آن رژیم صهیونیستی بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و یک بحران انسانی وخیم را ایجاد کرده است، گفتگو کردند.

بایدن در اظهارات خود ادعا کرد: «تنها کسی که خواهان ادامه جنگ می باشد حماس است.» ترامپ در پاسخ گفت که رئیس جمهور فعلی «شبیه یک فلسطینی شده است.»

وی ادعا کرد: در واقع، اسرائیل است که می خواهد به راه خود ادامه دهد و بایدن باید آنها را رها کند و بگذارد کار را تمام کنند. [بایدن] نمی خواهد این کار را انجام دهد. او شبیه یک فلسطینی شده است، اما آنها او را دوست ندارند، زیرا بایدن یک فلسطینی بسیار بد است. او یک فرد ضعیف است.

ترامپ روز جمعه در یک سخنرانی در حالی که به چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا که یهودی است، اشاره می کرد استفاده از لفظ "فلسطینی"ا به عنوان توهین را تکرار کرد.

او افزود: چاک شومر به یک فلسطینی تبدیل شده است، زیرا آنها می توانند چند رأی بیشتر بدست آورند.

شورای روابط اسلامی آمریکا (CAIR) در بیانیه‌ای از اظهارات ترامپ و همچنین ادعای بایدن مبنی بر اینکه اسرائیل می‌خواهد جنگ را متوقف کند، انتقاد کرد.

کوری سایلر، مدیر تحقیقات و حمایت این شورا گفت: استفاده ترامپ از عبارت «فلسطینی» به عنوان توهین نژادپرستانه بود. تبلیغات بایدن مبنی بر حمایت نظامی وی از نسل کشی دولت اسرائیل در غزه، بی رحمانه بود.

عفو بین‌الملل نیز به اظهارات رئیس‌جمهور سابق آمریکا توجه کرد.

پل اوبراین، مدیر اجرایی عفو بین الملل در آمریکا، به خبرگزاری رویترز گفت: القای فلسطینی بودن به نوعی بدی، همانطور که ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خطاب به بایدن به آن اشاره کرد، بوی نژادپرستی و نفرت ضد عرب می دهد.

گروه مسلمانان آمریکایی برای حمایت از فلسطین (AMP) همچنین خواستار پایان دادن به استفاده از زبان نژادپرستانه و غیرانسانی در بحث ها و گفتمان های سیاسی شدند.

این گروه در بیانیه ای گفت: «این لفاظی نشان دهنده تلاشی شرم آور برای تحقیر جمعیتی است که برای پایان دادن به نسل کشی انجام شده توسط همان دولتی که ترامپ به آن اشاره می کند، مبارزه می کند.

اظهارات ترامپ در سرتاسر شبکه های اجتماعی، محکومیت شدید از سوی روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->